Adverteren op Google

Wat is SEA?

SEA of Search Engine Advertising, is online adverteren via de zoekmachines.

De courante zoekmachines, met een grote dominantie van Google (> 95% in België), bieden naast de organische resultaten die via een gewone ranking en veel zwoegen bereikt worden, ook gesponsorde links aan.

De gesponsorde links staan bovenaan en rechts van de resultatenpagina (zie de rood omlijnde vlakken op de afbeelding hieronder). Waar de organische resultaten gratis zijn, moet voor de gesponsorde links betaald worden.

adverteren op Google

Wat zijn de voordelen van online adverteren?

In tegenstelling tot traditionele advertenties, waar de resultaten moeilijk meetbaar zijn, kan je bij online advertenties meten hoeveel bezoekers en clicks deze opleveren en je kan ook meten hoeveel conversies je hebt. Een conversie is bijvoorbeeld een ingevuld contactformulier of een aangekocht product. (Als je veel gebeld wordt door potentiële klanten, dan is de meting uiteraard wat moeilijker.)

Je bent er ook zeker van dat elke doorklik op je advertentie er eentje is van een bezoeker die op zijn minst geprikkeld is door je aanbod en/of advertentie.

Wat is onze meerwaarde voor SEA?

AdWords certified partner

We zijn AdWords gecertificeerd en hebben intussen heel wat campagnes lopen. De beste strategie is om met een uitgekiende website te beginnen en op basis van deze website een campagne op te zetten. De structuur wordt als het ware aangeboden door de website en de AdWords campagne is dan een weerspiegeling daarvan.

Het voordeel van deze aanpak is dat je voor elke groep met advertenties relevante landingspagina’s kan aanbieden, wat de relevantie verhoogt en de kostprijs per klik verlaagt. Zeker bij langlopende en campagnes met meer budget, verdien je gemakkelijk de investering van een goede website terug.

We tonen graag onze succesverhalen en kijken in hoeverre we kunnen samenwerken. Indien je meer informatie wenst, contacteer ons gerust!